Viva Design Viva Design
Nagrody i wyróżnienia|

German Design Award

German Design Award to najważniejsza międzynarodowa nagroda dla architektów, projektantów wnętrz i twórców, przyznawana w Niemczech. W dalszej części tekstu dowiesz się, co łączy pracownię Viva Design z ta nagrodą :).

Czym jest German Design Award

Jest to najważniejsza, międzynarodowa nagroda przyznawana przez German Design Council. Celem organizatora jest odkrywanie, prezentowanie i honorowanie unikalnych trendów w projektowaniu. Każdego roku nagradzane są najwyższej jakości projekty z dziedziny projektowania, produktów i komunikacji.

Każdy nagrodzony projekt wyznacza nowe szlaki w międzynarodowym krajobrazie projektowania. Nagroda German Design Award, po raz pierwszy przyznana w 2012 roku, należy do najbardziej prestiżowych konkursów projektowych na całym świecie i cieszy się doskonałą reputacją nie tylko wśród ekspertów architektury i projektowania wnętrz.

Stylowa zabudowa w łazience z umywalkami i szafką z lustrem
Szafki pod umywalki z funkcjonalnym miejscem na tapicerowany stołek.

Nagroda dla Viva Design

W dniu 22 listopada 2019 roku otrzymaliśmy wiadomość o przyznaniu pracowni projektowania wnętrz Viva Design z Rzeszowa nagrody w prestiżowym, międzynarodowym konkursie German Design Award 2020! Nagroda została przyznana nam za projekt wnętrza: Luksusowy apartament w Warszawie. Więcej informacji na temat przyznanej nam nagrody możesz przeczytać na stronie organizatora konkursu.

Nagroda German Design Award 2020 dla polskiej pracowni projektowania wnętrz Viva Design z Rzeszowa
German Design Award 2020 dla Viva Design Rzeszów
Kwiatowa mozaika na ścianie w korytarzu z błyszczącymi elementami
Dekoracja ścienna w formie

Gala wręczenia nagród German Design Award 2020

Targi Ambiente 2020

W dniu 07 lutego 2020 rozpoczęły się targi Ambiente we Frankfurcie nad Menem. Najważniejszym wydarzeniem pierwszego dnia targów Ambiente była uroczysta gala wręczenia nagród German Design Award. Postanowiliśmy skorzystać z zaproszenia organizaora – German Design Council i wziąć udział w uroczystości.

Uroczy różowy pokój dziecięcy dla dziewczynki
Różowa sypialnia dla małej księzniczki

Film z wyjazdu

Nagraliśmy relację wideo z wyjazdu. Na początku zobaczysz kilka stoisk na targach Ambiente 2020 we Frankfurcie. Następnie możesz obejrzeć naszą relację z galę wręczenia nagród. Dalsza część tekstu znajduje się pod filmem.

Relacja Viva Design z gali German Design Award

Garść wspomnień

Wizyta na targach Ambiente w tym roku miała dla nas wymiar symboliczny. W 2013 roku piszący te słowa Marcin Steciak pracował w największej firmie informatycznej w Rzeszowie. Moja żona Barbara Kułak-Steciak sama prowadziła pracownię projektowania wnętrz Viva Design.

Na prośbę Basi zdecydowaliśmy o tym, że chcemy odwiedzić zagraniczne targi wnętrzarskie. Basia chciała zobaczyć aktualnie obowiązujące trendy w branży projektowania wnętrz. Ze względu na istniejące wtedy bezpośrednie połączenie lotnicze z Rzeszowa do Frankfurtu, wybraliśmy targi Ambiente we Frankfurcie. Podczas wizyty na targach Ambiente w 2014 roku, Marcin zdecydował o tym, że rezygnuje z pracy na etacie i wspólnie z Basią będzie prowadził pracownię projektowania wnętrz Viva Design.

fornir kamienny stoneline marmur drewno
Toaleta z kamieniem i drewnem

Po sześciu latach od naszego wspólnego wyjazdu branżowego pojechaliśmy znów do Frankfurtu nad Menem na targi Ambiente. Tym razem, aby odebrać najważniejszą jak dotąd nagrodę dla pracowni Viva Design. Przygotowując ten artykuł, odnaleźliśmy jedyne zachowane zdjęcie Basi z targów w 2014 roku. Ku naszemu wielkiemu zdziwieniu, okazało się, że zostało ono zrobione na wystawie German Design Award 2014 :).

Zdjęcia - Barbara Kułak Steciak z pracowni projektowania wnętrz Viva Design z Rzeszowa na targach Ambiente we Frankfurcie - luty 2014, projekty wnętrz, architektura wnetrz, Rzeszow, architektura wnętrz, pod klucz, architekt wnętrz
Zdjęcia – Barbara Kułak Steciak z pracowni projektowania wnętrz Viva Design z Rzeszowa na targach Ambiente we Frankfurcie – luty 2014, projekty wnętrz, architektura wnetrz, Rzeszow, architektura wnętrz, pod klucz, architekt wnętrz

Podróż na targi Ambiente

W piątek 07. lutego 2020, około 6.00 rano wylecieliśmy z lotniska Jasionka w Rzeszowie do Monachium. Po wylądowaniu szybko przesiedliśmy się na samolot do Frankfurtu i około godziny 10.00 wylądowaliśmy na lotnisku we Frankfurcie nad Menem. Tutaj mieliśmy szybko i bez kłopotów trafić na autobus transferowy na teren targów, jednak po pół godzinnych poszukiwaniach tego autobusu, poddaliśmy się i pojechaliśmy na teren targów koleją podmiejską.

Barbara Kułak-Steciak i Marcin Steciak w drodze na targi Ambiente 2020 i galę wręczenia nagrody German Design Award 2020 dla pracowni Viva Design
Zdjęcie Barbary i Marcina Steciak w drodze na galę German Design Award 2020

Zwiedzanie hali Interior Design

Zgodnie z planem ułożonym jeszcze w Rzeszowie, mieliśmy czas do godziny 13.30 na zwiedzanie. Wybraliśmy teren hali 8.0 opisanej na prospekcie jako: Interior Design. Poniżej kilka zdjęć z inspiracjami, które zwróciły naszą uwagę podczas zwiedzania hali 8.0 – Interior Design.

Stoisko firmy Eichholz na targach Ambiente 2020, inspiracje do wnętrz, projekty wnętrz
Stoisko firmy Eichholz na targach Ambiente 2020 – zdjęcie zrobione przez Viva Design
Stoisko na targach Ambiente 2020, hala 8.0 - Interior Design, oświetlenie i dodatki do wnętrz - inspiracje
Stoisko na targach Ambiente 2020 we Frankfurcie, zdjęcie Viva Design
Stoisko z donicami i elementami dekoracyjnymi do wnętrz na targach Ambiente 2020
Zdjęcie stoiska z dodatkami do wnętrz na targach Ambiente 2020 – Viva Design
Stół do jadalni z blatem granitowym kamiennym ze spieku, Targi Ambiente Frankfurt messe 2020
Stół z kamiennym blatem na targach Ambiente 2020
Zdjęcie stoiska firmy OOch z donicami i elementami dekoracyjnymi do wnętrz - inspiracje z targów Ambiente 2020 we Frankfurcie
Dodatki do wnętrz na targach Ambiente 2020 – zdjęcie Viva Design
Inspiracje z targów Ambiente 2020 we Frankfurcie, zamykana szafka łazienkowa z umywalką w środku
Zamykana umywalka łazienkowa z elementami do przechowania – targi Ambiente 2020 – zdjęcie Viva Design
Elementy dekoracyjne na stół na jednym ze stoisk targów Ambiente 2020 we Frankfurcie
Dodatki dekoracyjne – Ambiente 2020 Frankfurt – zdjęcie Viva Design
Stoisko japońskiej firmy Nayama z ręcznie robionym elementem dekoracyjnym - żywe rośliny wewnątrz kamienia - inspiracje Ambiente 2020 we frankfurcie
Ręczna manufaktura z Japonii – zdjęcie Viva Design
Tacki i zabawki dla dzieci z firmy Bloomingville na targach Ambiente 2020 we Frankfurcie
Dodatki firmy Bloomingville na targach Ambiente 2020 – zdjęcie Viva Design

Uroczysta gala German Design Award 2020

Około godziny 13.30 dotarliśmy na uroczyste przyjęcie przed galą wręczenia nagród. Odebraliśmy naszą nagrodę. Następnie fotograf obsługujący imprezę zrobił nam pamiątkowe zdjęcie na oficjalnej ściance. Zrobiliśmy sobie jeszcze kilka pamiątkowych zdjęć i o godzinie 14.00 w budynku Forum rozpoczęła się uroczysta Gala. Otworzył ją prezes Messe Frankfurt GmbH, Pan Detlef Braun. Zaraz po nim głos zabrał Prezes German Design Council, profesor Peter Pfeiffer. Podczas gali wręczono złote nagrody, nagrodę publiczności, nagrodę dla osobowości roku – Jaspera Morrisona, a także nagrodę dla młodych projektantów.

Barbara i Marcin Steciak z polskiej pracowni projektowania wnętrz Viva Design z nagrodą German Design Award 2020
Barbara i Marcin Steciak z nagrodą German Design Award 2020
Babara Kułak-Steciak z polskiej pracowni projektowania wnętrz Viva Design z nagrodą German Design Award 2020 na targach Ambiente we Frankfurcie
Barbara Kułak-Steciak z nagrodą German Design Award 2020 – zdjęcie Viva Design
Marcin Steciak z polskiej pracowni projektowania wnętrz Viva Design z nagrodą German Design Award 2020 na targach Ambiente we Frankfurcie
Marcin Steciak z nagrodą German Design Award 2020 – zdjęcie Viva Design

Powrót do Rzeszowa

Po zakończeniu uroczystości wróciliśmy na przyjęcie. Około godziny 17.00 postanowiliśmy, że idziemy zwiedzać hale 1.0 i 1.1, które były opisane w prospekcie jako Kitchen Trends.

Po wejściu na hale okazało się, że znajdują się tutaj elementy będące wyposażeniem kuchni – młynki do pieprzu, sztućce, kubki, szklanki, wyciskarki do soków i inne tego typu rzeczy. My spodziewaliśmy się raczej nowych wzorów fornirów, blatów, rozwiązań poprawiających ergonomię pracy w kuchni, itp. Po kilku minutach postanowiliśmy, że kończymy zwiedzanie i jedziemy na lotnisko.

Tym razem sprawnie udało nam się odnaleźć autobus transferowy na lotnisko. Po drodze opublikowaliśmy informacje na temat otrzymanej nagrody w mediach społecznościowych. Około 23.20 wylądowaliśmy w Rzeszowie i kilka minut przed północą byliśmy u siebie w domu.

Kwiatowa mozaika na ścianie w korytarzu z błyszczącymi elementami
Dekoracja ścienna w formie

Podsumowanie

Jest to druga międzynarodowa nagroda przyznana pracowni projektowania wnętrz Viva Design. Kilka miesięcy temu otrzymaliśmy międzynarodową nagrodę A`Design Award 2019.

Białe łóżeczko dziecięce przy niebieskiej tapecie w zwierzątka
Bajkowa przestrzeń do spania i poznawania świata przez małego odkrywce

Dziękujemy klientom za zaufanie i wyjątkową atmosferę współpracy. Przekazujemy wyrazy wdzięczności wykonawcom za zrealizowanie pracy w wyjątkowej jakości, zgodnie z naszym projektem. Dziękujemy dostawcom za terminową realizację kompletnych zamówień.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, to zapraszam Cię do przeczytania o innych nagrodach Viva Design.