Jak wygląda współpraca z projektantem wnętrz? To pytanie zadają zazwyczaj osoby, które nigdy jeszcze nie miały okazji skorzystać z usług projektanta wnętrz. Przeczytaj, jak wygląda współpraca z pracownią Viva Design.
Wstęp
Jeżeli nigdy nie pracowałeś z projektantem, to zachęcam Cię także do przeczytania artykułu: Co zawiera projekt wnętrz. Znajdziesz w nim szczegółowe informacje o tym, jakie projekty przygotuje dla Ciebie pracownia. Poniżej korzystamy z określeń, które są wyjaśnianie we wskazanym artykule.
Jeżeli mieszkasz daleko od Rzeszowa, to możesz przeczytać o naszych doświadczeniach w prowadzeniu projektów Online przez Internet.
Etapy projektowania wnętrz
Pracownia projektowania wnętrz Viva Design, w 2019 roku świętowała dziesięciolecie swojej działalności. Prace nad przygotowaniem optymalnego procesu projektowania wnętrz trwały kilka lat. Po wielu doświadczeniach stworzyliśmy bardzo dobrze sprawdzający się proces, składający się z czterech etapów. Poniżej omówimy każdy z nich.
Zanim skontaktujesz się z Viva Design
Przed skontaktowaniem się z pracownią Viva Design, zachęcam Cię do obejrzenia naszych aranżacji wnętrz. Upewnij się, czy dobrze czułabyś się w projektowanych przez nas wnętrzach. Według naszych klientów mają one swój niepowtarzalny charakter i nie muszą się każdemu podobać.
Przeczytaj opinie naszych byłych klientów na temat współpracy z Viva Design. Przeczytaj także o dostępnych usługach pracowni Viva Design. Zastanów się, który z pakietów usług byłby najlepszy dla Ciebie. Na koniec sprawdź aktualny cennik współpracy z pracownią Viva Design.
Przygotuj także projekt domu lub mieszkania z układem pomieszczeń oraz ich powierzchnią. Będzie nam potrzebny do przygotowania wyceny. Wybierz także kilka (maksymalnie sześć najlepszych) zdjęć z przykładami wnętrz, które Ci się podobają. Poprosimy Cię o ich przesłanie przy pierwszym kontakcie z nami.
W razie pytań lub wątpliwości skontaktuj się z nami. Zadzwoń lub napisz do nas. Nawiązanie kontaktu z Viva Design NIE wiąże się dla ciebie z żadnymi kosztami i jest zupełnie niezobowiązujące.
Przygotowanie oferty – etap 0
Po Twoim pierwszym kontakcie z nami zaproponuję Ci przygotowanie dedykowanej oferty. Jeżeli się zgodzisz, poproszę Cię o przesłanie projektu z układem pomieszczeń i powierzchnią.
Dodatkowo poproszę Cię o przesłanie kilku zdjęć z przykładami wnętrz, które Ci się podobają. Zdjęcia są nam potrzebne do tego, aby upewnić się, czy dobrze odnajdziemy się, projektując wnętrza w stylu, jaki Tobie się podoba. Będą one także potrzebne podczas pierwszego spotkania, jeżeli zdecydujesz się na podpisanie umowy.
Po otrzymaniu od Ciebie projektów oraz zdjęć staramy się przesłać odpowiedź najpóźniej kolejnego dnia roboczego. Jeżeli czekasz na odpowiedź od nas dłużej, to skontaktuj się z nami – twoja wiadomość musiała gdzieś zaginąć.
Jeżeli będziesz zainteresowany współpracą, zazwyczaj proponujemy niezobowiązujące spotkanie w naszym biurze. Dzięki niemu będziemy mogli się poznać, a Tobie łatwiej będzie podjąć decyzję, czy jesteśmy odpowiednimi osobami do współpracy. Pamiętaj, że praca nad projektem i wykończeniem wnętrz dużego domu może trwać nawet kilka lat. W tym czasie będziemy ze sobą w stałym kontakcie. Musimy zadbać o dobre relacje :).
Na Twoje życzenie, prześlemy wzór umowy do interesującego Cię wariantu współpracy. Współpraca z Viva Design rozpoczyna się w momencie gdy zdecydujesz się na podpisanie umowy i wpłacenie przedpłaty w wysokości 10% wartości umowy. Możemy dopełnić formalności w trakcie spotkania lub w innym dogodnym dla Ciebie terminie. W przypadku projektów Online umowa podpisywania jest zdalnie. Jak wygląda współpraca z projektantem wnętrz według Ciebie?
Projekt funkcjonalny – etap 1
Współpraca z projektantem wnętrz zaczyna się od pomiarów na budowie oraz rozmowy inicjującej. Gdy inwestycja znajduje się poza Rzeszowem, zazwyczaj umawiamy się z klientem na wyjazd, podczas którego wykonujemy pomiary, przeprowadzamy spotkanie inicjujące i podpisujemy umowę.
W przypadku projektów Online zdarza się, że inwestor nie chce, aby przyjechać do niego na pomiary. Zgadza się on wtedy na przygotowanie projektu wnętrz na podstawie przesłanych przez niego pomiarów.
Podczas rozmowy inicjującej, porozmawiamy na temat Twoich oczekiwań co do charakteru projektowanych wnętrz. Ustalimy z Tobą także budżet, jaki będziemy mieli do dyspozycji w ramach przygotowywanego projektu wnętrz.
Na podstawie pomiarów oraz rozmowy inicjującej przygotujemy projekt funkcjonalny. Następnie zaproponujemy Ci termin, podczas którego będziemy mogli porozmawiać na temat przygotowanego projektu. Takie spotkanie odbywa się w naszym biurze lub zdalnie.
Zazwyczaj klienci są zachwyceni przedstawionym pomysłem i po spotkaniu konieczne jest wykonanie jedynie drobnych korekt projektu. Po spotkaniu udostępnimy omawiane projekty na dedykowanym serwerze w wersji elektronicznej. Projekty w wersji elektronicznej, są dostępne przez 24 godziny dziennie, 7 dni w tygodniu. Otrzymany od nas link do folderu z projektami możesz udostępnić swoim znajomym, rodzinie lub wykonawcom.
Po akceptacji przez Ciebie projektu funkcjonalnego przygotujemy projekty dla wykonawców: projekt elektryki, projekt hydrauliki, projekt ścian dodawanych i usuwanych, a także projekt zabudów gipsowo – kartonowych (sufity, ściany działowe).
Gdy projekty dla wykonawców są gotowe, spotykamy się ponownie, aby omówić zaproponowane rozwiązania. Po akceptacji projektów przygotowujemy teczkę z projektami w wersji papierowej, aby można ją było przekazać wykonawcom.
W tym momencie prace w ramach etapu 1 projektu kończą się i rozliczamy się za pracę wykonaną przez nas w tym etapie. Jak wygląda współpraca z projektantem wnętrz na tym etapie?
Materiały – etap 2
Na podstawie rozmowy przeprowadzonej w pierwszym etapie oraz określonego budżetu projektu przygotujemy propozycje materiałów do urządzenia projektowanych wnętrz. Ponieważ szanujemy Twój czas, dlatego staramy się pozyskać jak najwięcej próbek materiałów i przywieźć je do naszego biura.
Jeżeli współpracujesz z nami w wariancie Online, zachęcimy Cię, abyś przyjechał do nas na spotkanie w celu omówienia materiałów. Dzięki temu zyskasz pewność, że zaproponowane materiały mają odpowiednią jakość i strukturę. Rzeszów jest dobrze skomunikowany lotniczo z Warszawą i Monachium. Mamy także autostradę do Krakowa, więc w większości przypadków przyjazd do nas nie stanowi problemu. Większość klientów, nawet tych mieszkających na drugim końcu świata (USA, Wietnam), kupuje z odpowiednim wyprzedzeniem bilety lotnicze i postanawia nas odwiedzić.
Jeżeli okaże się, że przyjazd do nas na spotkanie nie jest możliwy, mamy jeszcze inne rozwiązania. Zdarzało się nam także spotkać się z klientem w jego miejscu zamieszkania lub „w połowie drogi”. W takiej sytuacji zabieramy zaproponowane materiały ze sobą. W ostateczności możemy omówić nasze propozycje zdalnie.
Prezentacja materiałów odbywa się w formie tak zwanych moodboardów, na których widać ujęcie wnętrza oraz wszystkie elementy wyposażenia, jakie zostaną użyte w tym pomieszczeniu. Jednocześnie dostępne w biurze materiały są pokazywane przez nas w zestawieniu z innymi materiałami. Dzięki temu masz możliwość sprawdzenia zestawień kolorystycznych (np. kolor podłogi z kolorem mebli i farbą na ścianie), a także dotknięcia zaproponowanych materiałów i upewnienia się, czy ich jakość oraz struktura jest odpowiednia dla Ciebie. Jak wygląda współpraca z projektantem wnętrz w etapie z doborem materiałów?
Po akceptacji materiałów rozliczamy się za pracę wykonana przez nas w Etapie 2. W praktyce zdarza się, że materiały mogą zostać przez nas zmienione po przygotowaniu wizualizacji (względy estetyczne), po przygotowaniu kosztorysu inwestycji (przekroczenie budżetu) lub na etapie realizacji (towar przestaje być dostępny). W każdym przypadku taka zmiana jest konsultowana inwestorem i on na podstawie naszych sugestii podejmuje ostateczną decyzję.
Wizualizacje – etap 3
Wizualizacje poglądowe przygotowujemy dla każdego pomieszczenia. Dodatkowo na podstawie zaakceptowanego w etapie 1 projektu funkcjonalnego oraz zaakceptowanych w etapie 2 materiałów, przygotowujemy wizualizacje fotorealistyczne. Więcej informacji na temat przeczytasz w artykule Wizualizacje wnętrz poradnik.
Ilość wizualizacji fotorealistycznych, jakie mamy przygotować, jest ustalana w momencie podpisywania umowy. Możesz jednak zlecić nam wykonanie dodatkowych wizualizacji (za dodatkową opłatą określoną w umowie).
Po przygotowaniu i akceptacji wizualizacji przygotujemy pozostałe projekty dla wykonawców. Szczegółowe informacje na temat projektów przygotowywanych przez pracownię Viva Design znajdziesz w artykule: Co zawiera projekt wnętrz. Po przygotowaniu projektów dla wykonawców spotykamy się, aby je omówić.
Najwięcej czasu spędzamy na omawianiu projektów mebli na wymiar. Chcemy upewnić się, czy wnętrza szaf spełnią Twoje potrzeby. Jak zwykle po spotkaniu, omawiane projekty w wersji elektronicznej są dostępne na Twoim dedykowanym koncie, do którego masz dostęp 24 godziny dziennie, 7 dni w tygodniu. Możesz udzielić dostęp do tego folderu swoim znajomym, rodzinie lub wykonawcom.
Po przygotowaniu i akceptacji dokumentacji dla wykonawców drukujemy projekty etapu 3 i przekazujemy je w formie ładnie spiętej teczki. W tym momencie dysponujesz kompletem projektów, zarówno w wersji elektronicznej jak oraz papierowej. Możesz przekazać kompletną dokumentację do wykonawców w celu dokończenia prac wykończeniowych.
Po akceptacji wizualizacji przygotowywane jest także szczegółowe zestawienie materiałów w Excel. Zawiera ono opis produktu, jego kod, potrzebną ilość oraz miejsce, gdzie taki produkt można kupić. Dla naszych klientów pozyskujemy także wyceny od dostawców poleconych przez poprzednich klientów. Dzięki temu możemy oszacować rzeczywisty budżet potrzebny na wykończenie wnętrz i w razie potrzeby poszukać oszczędności jeszcze przed dokonaniem przez Ciebie pierwszego zakupu.
Po przygotowaniu wizualizacji, projektów dla wykonawców i zestawienia materiałów (bez wycen) rozliczamy się za naszą pracę wykonaną w ramach etapu 3 projektu.
Nadzór – etap 4
W ramach opłaty za przygotowanie projektu, przez określony w umowie czas, Ty i Twoi wykonawcy, możecie konsultować się z nami w zakresie realizowanych prac wykończeniowych. Konsultacje udzielane są telefonicznie, mailowo oraz u nas w biurze. Za dodatkową opłatą, możesz wykupić usługę oferującą większe wsparcie na etapie realizacji prac wykończeniowych:
a) Dojazdy na budowę – oferujemy możliwość zakupienia pojedynczych oraz pakietu dojazdów na budowę. W trakcie wizyty na budowie możemy weryfikować jakość oraz zgodność wykonanych prac z projektem, a także konsultować rozwiązania w razie wystąpienia problemów.
b) Projekt pod klucz – w ramach tego wariantu przez czas określony w umowie przejmujemy wszystkie zadania dotyczące kontaktu z wykonawcami i dostawcami, a także koordynację ich prac. Z Twojej strony potrzebna jest akceptacja projektów i budżet projektu. Otrzymasz od nas zdjęcia z postępów prac. Prześlemy Ci także sprawdzone przez nas faktury za dostarczone towary oraz wykonane usługi z prośbą o wykonanie przelewu. Po zakończeniu prac wprowadzacie się Państwo do urządzonych wnętrz.
Sposób rozliczenia za usługę nadzoru określony jest w umowie.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego tekstu już wiesz, jak wygląda współpraca z projektantem wnętrz. Na koniec zachęcam Cię do obejrzenia naszych aranżacji wnętrz. Sprawdzenia dostępnych wariantów współpracy, a także cennika naszych usług. W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt z nami. Chętnie pomożemy.
Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, to zapraszam Cię do przeczytania innych z serii porady projektanta wnętrz.